היסטורית הצילום
תגלית עקרון הצילום נתגלה לפני אלפיה שניים בתקופת יון העתיקה ע"י אריסטו. אריסטו גילה כי ע"י יצירת חור קטן בחזית הקופסה ניתן לקבל מעבר של אור בדופן הפנימית של הקופסה או בכך לקבל השתקפות של של העצם אך בצורה ההפוכה שלו וזו בגלל שקרני האור נעות בקו ישר שכן קרני האור שפוגעות בחלק העליון נעות למטה ואלו שפגועות בחלק התחתון נעות למעלה (בדומה למה קורה לנו בקרנית העין רק שהמוח הפך את התמונה ) תגלית הקמרה אופסקורה נוצלה ושופרה במהלך המאות שאחרי לתחום התאטראלי , הציור , והאסטרונומיה .וקלנוע ועוד בחי היום יום שלנו .השם קמרה אופסקורה ניטבע ע"י אסטנום יהנס קפלר.
כיום עיקרון הקמרה אפסקורה מיושם בכול מצלמה שמאפשרת לצלם את המתרחש דרך העדשה ,הכלי שמאפשר לנו ליראות את התמונה ישרה ולא הפוכה הינה המנסרה(פריזמה) שנמצאת בעינית של המצלמה שמתפקידה להפוך את התמונה לכוון העין.
מיסגור מול קומפוזיציה
צילום דיגיטלי הוא אמצעי לביטוי אישי , מה שהופך אותו צורה של אמנות. בין אם אתה מצלם לפנאי וכיף, כגון :חופשה משפחתית , צילום עבור חתונה אירוע, דיוקן או אחר , אתה יוצר אמנות. אתה חייב להלחין תמונה בתוך המסגרת של העינית שלך , בדיוק כמו ושצייר עושה בתוך גבולות הבד. אתה לכידת תצוגה אחת של מציאות , כך שאחרים יכולים להעריך את מה שאתה ראית שגרם לך לקחת את תמונה של סצנה, חפץ או אדם ולהעביר מסר .
כפי שאתה לפתח את העין והמוח שלך כצלם , זה חשוב כדי להבין את הרעיון של הרכב באופן מודע, ולאחר מכן להיות מסוגל ליישם את הרעיון באופן לא מודע . כמו כל מיומנות , לאחר שלמדתו תרגלנו אותו, בסופו של דבר תוכל להשתמש במיומנות אפילו בלי לחשוב על מה שאתם עושה . זו מטרה ראויה לכל צלם דיגיטלי, כי ברגע שאתה משיג את זה כל התמונות שלך יהיה טוב יותר.
מסגור
אל תבלבל את המסגור עם קומפוזיציה , למרות שצלמים רבים עושים. מסגור הוא פשוטה תנועה של המצלמה שלך כדי למצוא את הזווית והתצוגה הטובה ביותר של התמונה שאתה רוצה לצלם. אתה מזיז את המצלמה שלך לכול הכוונים רק לקבל תמונה בתוך הפריים . לעתים קרובות, מה שצריך לצלם תמונות טובות יותר הוא אתה האומנות שבך והיצירתיות . עוד טכניקה פשוטה, שצלמים טועים בא היא ,השימוש הנרחב בתוכנה לעריכת תמונות , צלמים רבים דווקא מחליטים להשתמש עם כלי חיתוך או בכך מנסים להשיג תמונה טובה מה שבא לחפות על המסגור.
קומפוזיציה
זה קל למסגר תמונה ,אבל זה לוקח קצת חשיבה ומאמץ כדי להיות מלחין או צייר. על פי הגדרה, קומפוזיציה הוא גם פשוט למדי :התצוגה מהנה של אלמנטים ( אובייקטים ונושאים ) בתוך המסגרת של העינית שלך שמאוד מושכת אנשים לתמונות שלך ומחזיקה אותם לזמן רב ככל האפשר. הקומפוזיציה חושף את מערכת יחסים בין אובייקטים ונושאים ,ומספק לך את היכולת לשנות את היחסים האלה , שאתה לא יכול לעשות עם מסגור .
בין אם זה צילום דיגיטלי או ציור אומנויות , הקומפוזיציה מתחיל בייעול או לפשט את הגורמים בתוך תמונה. הצעד השני לתמונות טובה יותר , מורכבים הוא לחסל את כל המרכיבים או הסחות דעת המיותרים. לפשט ולסלק גורמים מסיחים הם מילות המפתח לקומפוזיציה . חלק הקשה הוא לשמור על שתי פעולות אלה באיזון. נסו טכניקות אלה כדי לפשט ולמנוע הסחות דעת.
התקרב לתמונה שאתה רוצה לצלם על מנת לפשט את יחסי גומלין בין כמה אלמנטים מרכזיים .
סרוק את הקצוות של המסגור שלך עבור כל אלמנטים , ובעיקר אלמנטים מסיחים חלקיים, כגון :ענף אחד קטן שנסחף לתוך המסגרת שלך לבטל אותו על ידי התקרבות עדיין או כבל חשמל או שקית ניילון. ברגע שיש לך פשוט יותר ביטולים , הזיז את המצלמה ו / או את עצמך לזוויות שונות כדי למצוא את התצוגה אחד שנותנת את הרכב ביותר את האיזון.
טכניקה נוספת שמשתמשים צלמים רבים היא להתעלם מאובייקטים, נושאים או פרטים .בכך שהם עושים על התמונה דיפוקסים (טישטוש) כלומר משתמשים בעומק שדה רדוד או בכך יוצרים תמונה נושא בקומפזציה והשאר לא מפריע ליצרה שלנו .
כיצד למזער את הרעש דיגיטלי בתמונות שלכם
חיישן גדול
באופן כללי, פיקסלים גדולים יותר פירושו ביצועים טובים יותר בתאורה נמוכה . זו הסיבה שהמצלמות גדולות חיישן הן גדולים מפקים תמונות טובות אך לא הכרח. 10 מגה פיקסל נקודה יראה יותר רעש Advanced Photo System type) APS-C DSLR )לא פול פריים כשני שליש מפול פריים(23.5*15.6 בניקון ) ,מאשר10 מגה פיקסל פול פריים Digital single-lens reflex cameras)DSLR) . שהחיישן גדול יותר , פיקסלים שלו גדולים יותר היכולת שלכם טובות יותר לתמונות בתאורה נמוכה . זו הסיבה שיש לי DSLRs פול פריים (גודל חיישן 24*36 מ"מ) יש כל כך הרבה מגה פיקסל כמו עמיתי APS-C שלהם. 40 או 50 מגה פיקסל פול פריים ומקבלים תוצאה שונה במושגים של רעש. חיישן גדול יותר במונחים של ביצועי יחס אות לרעש דיגיטליים בדרך כלל ייתן תוצאות טובות אבל כפי שהוזכר זה ביחס לאיכות החיישן.
הגדרות ISO נמוכות
זו היא הדרך הקלה ביותר כדי למזער את הרעש דיגיטלי. הגדרת ISO גבוה במצלמה,כמות הרעש יהיה יותר ברורה בתמונה שלכם. שמירה ISO נמוכה שלך הופכת להיות בעייתית כאשר מגיע לתנאי תאורה נמוכה . כדי להימנע , יש לשמור על הצמצם שלך פתוח לרווחה ולהשתמש במהירות תריס איטית יותר. השימוש בחצובה היא עדיפה שכן תוכל להשתמש במהירות תריס נמוכה בהרבה ממה שאתה יכול להחזיק ביד המצלמה שלכם ולמנוע רעידות .
עדשה צמצם קבוע
"עדשה צמצם קבוע " לא משפיעה ישירות על כמות הרעש בתמונה שלכם, אבל זה יעזור לך על ידי כך שמאפשר לך ללכוד יותר אור בסצנה ולהימנע מהגדלת ISO שלכם. עדשה צמצם קבוע היא אחד שיש לו צמצם מקסימאלי גדול. עדשות פריים הן הטובים ביותר למצבים אלה הם עדשת צמצם קבוע f/2.8 ל f/1.2 כך שכמות האור הנכנסת היא גבוה ונידרש פחות להתעסק עם רגישות הISO .
הפחתת רעש ע"י תוכנה
ישנן מספר תוכנות, שהם מוקדשות כול כולם להפחתת כמות הרעש דיגיטלי בתמונות. חלק הבעייתי על הסרת רעש הוא שמירת התמונה חדה. רוב תוכניות הפחתת רעש , כוללים אחד שנבנה למצלמה שלך ע"י היצרן ,מטרתם תהיה לטשטש קצת את התמונה להחליק את הרעש. למרות שהרעש יהיה פחות נראית לעין, התמונה שלכם תהיה גם רכה יותר. זה איזון שזה פחות או יותר בלתי נמנע.. עם זאת בהשקעה בתוכנת הפחתת רעש טובה יהיה להבטיח איכות טובה יותר בתהליך זה.
לחשוף לימין
לחשוף לימין פשוט אומר שאתה חושף את התמונה שלכם קצת יותר ממה שאתם עושים בדרך כלל , כך שנקודתי השיא ביסטוגרמה שלך נדחפות לצד הימני של הגרף הנכון (לא בצורה מופרזת) . הסיבה לעשות זאת היא להפחית את כמות הצללים כהים אתם מצלמים , מכוון שבאזורים האלה נראים הרעשים. לאחר הצילום , ואז אתם יכול למשוך אותך למטה לכוון הצד השמאלי של הסטוגרמה ע"י תכונת עריכה , כך שהם כהים יותר ולהסתיר חלק מהרעש הלא רצוי.
באיזה מצב תבחר לצלם ?
צלמים מתחילים רבים נמצאים תחת הרושם שצלמים מקצועיים שמצלמים במצב ידני באופן בלעדי. וכי שימוש במצב ידני סמל למקצועיות. אבל האם זה נכון שכל הצלמים המקצועיים משתמש במצב M ?
התשובה , לא. אתה לא צריך לצלם במצב M כדי להיות מקצוען. עם זאת, אתה לא הולך להרשים מישהו על ידי צילום במצב אוטומטי שכן רק את עצמכם. ישנן סיבות שמקצוענים לעתים קרובות מצלמים במצב ידני . ממה ששמעתי מצלמים אחרים או מהסקרים בפורומים, יש איזון יפה בין אנשים אפילו צילום במצב ידני ומצב עדיפות צמצם. למרות שניסוי הוא תמיד הדרך הטובה ביותר לגלות מה עובד טוב עבורכם, הנה מדריך כדי להראות לכם שימוש בכל אחד ממצבים הנפוצים ביותר.
מדריך למצב (M) ידני
אם אתה לא יכול לנחש , כל דבר במצב M הוא להגדיר באופן ידני (פרט לפוקוס ) . זה כולל את ISO , איזון לבן , צמצם ומהירות תריס. מצב M הוא המצב היחיד שאין סוג כלשהו של אוטומציה לזה. צלם רבים מסוימים מעדיפים שיש שליטה מלאה על הצמצם ומהירות תריס , עם הרבה ניסיון שימוש במצב זה בדרך כלל יכולים לנחש איך לצלם את סצנה רק מלהסתכל עליה . שימוש במצב M הוא גדול מדי למתחילים אבל זה נותן לצלם הבנה טובה יותר לגבי הצילום והשילוב בין צמצם ומהירות ותריס שכן גם כמתחיל שווה ניסיון כך לומדים .
אבל לא רק יתרונות בשימוש במצב זה . מצבי תאורה מסוימים הם מסובך או יכולים להשתנות במהירות ,וזה עושה את זה קשה לשמור על קשר עם שינוי ההגדרות . מצב ידני המתאים ביותר לשימוש במצבים בהם התאורה היא קבועה , כמו סטודיו או יום שמש ללא עננים. ברגע שאתה מקבע החשיפה הנכונה, אתה יכול להגדיר את מהירות צמצם משולב / תריס במצב M הצילום שלך יישארו בחשיפה עקבית. האלמנט שעוזר למצוא את האיזון בין התריס לצמצם הוא מד האור שניראה דרך העינית שדוגם את כמות האור או בכך נותן את השילוב הנכון בין שנהם שכן צלמים "משחקים" עם הפונקציה חשיפת יתר או החשכה בכוונה תחילה ,על מנת לקבל אפקטים רצוניים.
מצב עדיפות צמצם (, A-AV )
מצב זה הוא עוד בחירה פופולרית עבור צלמים היא משום שמאפשר לכם לבחור את הצמצם (שהוא בראש סדר עדיפויות עבור צלמים רבים ) אתם נותנים למצלמה לבחור באופן אוטומטי את מהירות התריס כדי לתת לכם חשיפה נכונה . ייתכן שאתם תוהים למה כולם לא משתמשים במצב הזה ונותנים למצלמה לעשות את כל העבודה במקום לבזבז את זמן שינוי ההגדרות באופן ידני. ובכן, מערכת המדידה של כל מצלמה היא קצת שונה מה שאומר שהם עשויים להיות שונה בבחירת חשיפה נכונה . בעוד כל מצלמה מקצועית תהיה חשיפה שקרובה למושלם, וחלקם עשוי להיות קצת חשיפת יתר או חשיפה חסר לטעמו של הצלם . הדבר נכון במיוחד בתנאי תאורה מסובכות כמו נושאי תאורה אחורית או סביבתית שכן צלמים לפעמים מעדיפים שהתאורה הסביבתי תעביר את מסר .
סיבה נוספת בשימוש מצב זה בכך שהצלמים מעדיפים שליטה בעומק השדה ע"י שינוי גודל הצמצם.
מצב עדיפות מהירות תריס ( S, TV)
במצב זה נפוץ במיוחד , כי רוב הצלם רוצה שליטה על הצמצם ועומק השדה . במצב S עשוי להיות שימושי במצבים שבהם אתה מצלמים פעולה מהירה או נושאים באור נמוך. נניח, למשל , אתה מצלמים רקדנית בלט קופצת באוויר או עולה וירדת או מניפה יד ושים לב שאתה כל זמן מקבל תמונה מטשטש את הפעולה במהירויות תריס מתחת 1/100th . אתה יכול להגדיר מהירות התריס שלךב1/200th או 1/320th במצב S ולוודא שנושא שלך הוא " קפוא " בכל פעם.
עם זאת , במקרים אלה , רוב הצלמים היינו עדיין מעדיפים להשתמש או במצב M לצלם בצמצם פתוחים לרווחה ( צמצם כל הדרך פתוחה, להגדיל חשיפה) ולהתאיםISO כדי לשמור על מהירות התריס גבוהה מספיק.
מצב אוטומטי ( Auto )
אם אתם מצלמים במצב אוטומטי עם DSLR , עצור. תשאל אם אתם רוצה ללמוד צילום , שאני מניח שזו המטרה שלכם לכן קניתם DSLR? , אז מצב אוטומטי ילמד אותך מעט מאוד, מכוון שהמצלמה עושה את העבודה בשבילכם צמצם מהירות פלש ISO רגישות השבב די משעמם .
מצב תכנית ( P )
יש הטוענים שמצב P עומד על מצב מקצועי (Professional) ), אבל במצב זה הוא רמה אחד פחות מאשר בשימוש במצב אוטומטי . ישנם מעטים שמצלמים במצב P , אבל זה קרוב מאוד למצב אוטומטי בכך שהוא בוחר את מפתח הצמצם ואת מהירות תריס בשבילם. זה נותן לך קצת יותר שליטה על היכולת להגדיר את האיזון הלבן ופיצוי חשיפה . כמו כן נותן לך את הבחירה להשתמש וISOs וכן באפשרות לשלוט על הפלש המוקפץ לפי בחירתכם.
אני מקווה שבמאמר עזרתי בלחשוב קצת אחרת לא משנה מה תצלמו אבל תצלמו כמה שאפשר תיתנסו ומצבים ותתאים לעצמכם סגנון צילום .לדעתי מצבי צילום ידני עדיפים משום שהם נותנים לצלמים יותר שליטה והבנה של המצלמה שלהם חסרנות ויתרנות ביחס לסביבה , והכן פענוח תנאי הסביבה והמרתו לתמונה טובה .
כמה דברים שצלמים צרכים לדעת לפני שפותחים עסק לצילום
פתיחת עסק בצילום היא לא הדבר הקל שעולם, במיוחד לאור עובדה שהוא מקבל תחרותי יותר עם כל יום שעובר חפשו בגוגל ותיראו . תחרות עזה הביקוש בשוק הוא בדרך נמוכה יותר מההיצע, וכל זה על גבי חוסר הניסיון שרוב הצלמים מתחילים בשוק,.
הנה כמה מהדברים שיעזרו לכם להסתכל אחרת על המקצוע שהוא לא רק מורכב מי מצלמה ואדם אלה מוטיבציה ותכנית עסקית מסודרת להסתכלות קדימה .
תוכנית מגרה
הכוונה לא להוציא לכם את האוויר מהמפרשים , אבל זה לא תמיד רעיון טוב לצלול ראש לעסקי הצילום פנימה זה חשוב במיוחד כאשר סכומי כסף מושקעים . כמו בכל עסק , יש לו סיכוי משתנה להיכשל , ולכן צריך להיות לך רשת ביטחון למקרה שדברים לא מסתדרים וצריך להמשיך להתפרנס בסופו של יום אנחנו משלמים חשבנות .
הצלחה תלויה במוטיבציה
אולי כדאי לך לעשות את זה, להיות צלם מקצוען ולהתפרנס במשרה מלאה מצילום , אבל אלא אם כן יש לך את הלך רוח הנכונה , אל תצפה שדברים יקרו כקסם בשבילך. זה הכול העניין של נקודת המבט בסופו של יום ,האם ויש להם את היכולת להישאר נחושים גם שהדברים לא מסתדרים
זמן לעצמך הוא חשוב
כאשר בעלותך עסק בצילום יכולה להיות לך מעט זמן לעצמך . אתה עשוי למצוא את עצמך לעתים קרובות עבוד בשעות נוספות בעריכת צילום חצות, או תכוניות אסטרטגיות. תשובת המפתח היא לשמור על איזון . שכן עבודה לא מהנה ותובענית סופו של דבר תהפוך אותך לאדם מאוד מתוסכל, ויהיה לא נחמד להיות לידך שכן יפגע בהתנהלות מול לקוחות. מצא זמן לעצמך וליהנות ממנו זה יעזור לך לחדש כוחות ולחזור לעבוד עם מוטיבציה גם פרספקטיבי חדשה לא תזיק .
אנשים זוכרים את החוויה
הגישה חיובית נכונה , נידרש להיות מקצועי וידידותית כי הוא חיוני בעסק הזה , ובכל זאת הרושם שתשאיר שייזכר על ידי לקוחות מרוצים זה מה שאתם גרמת להם להרגיש . אם הם נהנו לעבוד אתך או הרגישו לא נוח להיות בחברתך ,מכוון שאתם שולטים בהרגשה .צלמים מלווה חתונה או בר מצווה אירועים משפחתיים הם בקשר מתמיד עם הלקוח .
לומדים מטעיות
בטוח שתעשו כמה טעויות בדרך , וזה יכול לקרות בעשרים שנה לאחר פתיחת עסק הצילום , ולכן לא אדבר על זה הרבה מכוון שכול החיים לומדים. מה שחשוב הוא להכיר מה עשית לא בסדר , ללמוד ממנו , לשפר לעבור הלאה ,ולא לחזור על זה מה שבטוח לא להסתבך עם חרטות.
מטרות ויעדים הם סדר בחיים
יש מטרות ויעדים בכל עסק הצילום הוא חיוני כדי לגרום לזה לעבוד . אתה צריך לדעת לאן אתה הולך , או לפחות יש תחושה של כיוון ברורה בקיצור תוכנתי עסקית וסוג התמחות לשם ההתמקצעות לדוגמא: איזה צלם אני אירועים, מוצרים.. מה מדבר אלי יותר ,ולהשקיע בכוון . אתה יכול תמיד להשיג את המטרות הללו כאשר אתה מקווה. הוכח כי עסקים אשר עבדו עם תוכנתי עסקית מסודרת הצליחו
אתה תמיד חייב להיות פתוח ללמוד דברים חדשים
אם יש לך תוכנתי עסקית , אבל זה לא תמיד הולך כמו שקיוויתם . זה חשוב להיות בראש פתוח ולהבין שאולי אתה צריך ללמוד מיומנות חדשה לימודי הרחבת יידע , דרך חדשה של עשיית דברים או טכניקת שיווק חדשה. תתייעץ עם בעלי מקצוע זה לא מספיק שיודעים את המקצוע צריך בוודאות גם לדעת לנהל עסק ולשווק אותו .
שמור על קשר
קשר בין חברים צלמים למקצוע יכול לעזור בהחלט. התייעצות עזרה כאשר אתם תקועים ומתן עזרה הדדית יוצרת מעגל מקצועי שדוחף לפעמים עסקים למצוא פתרונות וגם לייצר ולקבל עבודה אחד לשני. קיבלתם עבודה גדול תמיד תוכל לעזר בחבר שייתן לך מענה בסטייל או וידיאו נתקלת בבעיה תמיד יש עם מי להתייעץ או להעזר
לסכום : תהיו מוכנים ליקראת מה אתם הולכים, שום עסק לא קל מידי אבל סיפוק מובטח כי זה מה שאתם אוהבים לעשות. יותר מכול לצלם !